Leverans
Vi strävar efter att säkerställa att dina beställningar levereras snabbt och säkert. Denna fraktpolicy beskriver våra behandlingstider, leveransplatser, spårningsprocedurer, hantering av förlorade eller skadade föremål, adressändringar och återbetalningsprocess.
Bearbetningstid
Bearbetning av order: Alla beställningar behandlas inom 1-3 arbetsdagar (måndag-fredag). Beställningar som görs efter [15:00] eller på helger/helgdagar behandlas nästa arbetsdag. Leverans tiden varigerar mellan 8-12 dagar efter försändelse.
Förseningar: Även om vi strävar efter snabb leverans kan beställningar bli försenade på grund av hög ordervolym, helgdagar eller oförutsedda händelser (t.ex. väderförhållanden). Om det uppstår en betydande försening kommer du att meddelas via e-post.
Leveranser: Vi levererar i hela Sverige. Observera att tullar, skatter och andra avgifter kan tillkomma för leveranser inom Sverige. Dessa avgifter är kundens ansvar.
Spårning av beställningar
Spårningsinformation: När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse och ett spårningsnummer.
Detta nummer kan du använda för att följa din leverans via transportörens hemsida.
Det tar 2-3 arbetsdagar innan spårningsinformationen uppdateras.
Skadade eller borttappade föremål
Skadade paket: Om din beställning anländer skadad ska du kontakta transportören direkt för att göra en reklamation. Behåll allt förpackningsmaterial och skadade varor som bevis. Meddela oss dessutom inom 14 dagar efter mottagandet av den skadade artikeln på Support@guttaenterprise.com] så att vi kan hjälpa till.
Förlorade försändelser: Om ditt paket är markerat som levererat men du inte har fått det, kontrollera med dina grannar eller den lokala posttjänsten. Om du fortfarande inte kan hitta det, kontakta oss på Support@guttaenterprise.com inom 14 dagar från det markerade leveransdatumet, så hjälper vi dig att göra en skadeanmälan.
Vi ansvarar inte för borttappade eller stulna paket efter att de har markerats som levererade av transportören.
Ändringar av leveransadress
Adressändringar:Om du behöver ändra din leveransadress, vänligen kontakta oss inom 6 timmar efter att du har lagt din beställning på Support@guttaenterprise.com. Vi kommer att göra vårt bästa för att tillgodose ändringar, men när beställningen har behandlats eller skickats kan vi inte garantera justeringar.Återbetalning för förlorade/skadade varor: Om ett paket går förlorat eller kommer skadat, och anspråket accepteras av transportören, kommer vi att utfärda en återbetalning eller skicka en ersättning utan extra kostnad för dig.
Policy för retur och återbetalning: För mer information om hur du returnerar varor och begär återbetalning, se vår sida om retur- och återbetalningspolicy